ستيز با كتاب و نقد

0 625

بعد از هرانا،جناب ثابتان(سخنگوى بيت العدل)و جناب رضائى(از مديران سابق بهائيان ايران)هم به بحث نمايشگاه بين المللى كتاب،ورود كردند و وجود غرفه بهائى پژوهى در ميان دوهزار غرفه ناشران كتاب را خلاف حقوق بشر و حتى قانون اساسى شمردند!

 

واقعاً جاى تعجب دارد جامعه اى كه شعارش را صلح جهانى و وحدت عالم انسانى و ترك تعصبات و…قرار داده از وجود چند كتاب نقد آموزه هايش اين چنين برآشوبد و فرياد واحقوق بشرا(!)سر دهد. يعنى اين مقدار سماحت و سعه صدر در جنابان ثابتان و رضائى و دوستانشان وجود ندارد كه به فرض چند نقد كه در كتاب هاى موسسه است به نقدها اگر چه ناوارد ، گوش دهند و به جاى زدن انگ ستيز،پاسخ معقول و علمى دهند؟!

 اين طور كه پيداست اصولاً آقايان با كتاب و نقد سر ستيز دارند. نگذارند به ياد فتواى كتابسوزى جناب باب بيفتيم كه دستور سوزاندن هر كتاب بجز بيان را داد و نيز فتواى قتل هر دگر انديش غير بابى(الاّ من آمن و صدّق)و تخريب همه بقاع و معابد را…چنانكه جناب عبدالبهاء برآن تأكيد نموده است(كه ظاهراً قرار است جشن دويستمين سال تولد چنين فردى دوسال ديگر توسط تشكيلات بهائى خيلى با شكوه برگزار گردد!).نگذارند يقين كنيم از فتواى كتابسوزى جناب باب تا مخالفت با كتب نقد نمايشگاه تهران ،قرابتى وجود دارد! ناقدان و دگر انديشان را بايد به فتواى جناب باب (كه قرار است دويستمين سال تولد او را جشن بگيرند) كشت و كتاب هايشان را بايد سوزاند البته با شعار حقوق بشر!

راستى اسم حقوق بشر آمد چرا جنابان ثابتان و رضائى و بيت العدل در برابر نقض حقوق بشر و كشتار فلسطينيان در اسرائيل در روز نكبت و افتتاح غيرقانونى سفارت امريكا در قدس،ساكت اند و به ياد حقوق بشر نمى افتند و بيانيه اي صادر نمى فرمايند؟! بهتر نبود اين جنابان به همراهى رهبرى بيت العدل به جنایت اخیر اسرائیل در غزه اعتراض می کردند (كه حدود ۱۰۰ نفر کودک وجوان وپیر و میانسال در این درگیری ها کشته شدند) و بيانيه اى مى دادند و اسرائيل را به خاطر اين جنايات محكوم مى كردند نه اينكه به مناسبت انتخابات صورى و نمايشى  و از پيش معلوم بيت العدل در اسرائيل ،به جشن و پایکوبی مشغول شوند…

 

ای کاش مدیران بهائی به جای اعتراض به عرضه دانش در نمایشگاه کتاب  مانند تعداد ی از بهائیان به نمایشگاه مراجعه وبه جای گرفتن عکس پنهانی از کتاب ها  با ما از نزدیک مذاکره می کردند ومی فهمیدند که موسسه ما وابسته به هیچ نهاد و  موسسه دولتی  نبوده و به عنوان انتشارات بخش خصوصی  با رعایت ضوابط وزارت ارشاد توانسته است در نمایشگاه شرکت نماید تا بلکه بتواند از محل فروش کتاب هزینه های جاری خود را تامین نماید.

 

ای  کاش این مدیران از نزدیک محتوای کتابها را می دیدند و وفرق بین پژوهش  وستیزه را می فهمیدند .سوال مى كنيم آيا تبلیغ تهاجمی وپنهانی ودزدانه بهائیت براى مسلمانان و ستيز با معتقدات اسلامی آنها، انسان دوستانه و مطابق با حقوق بشر است یا عرضه ی عمومی چند کتاب برای مراجعه کنندگان عاقل ومتحری حقیقت؟ بد نيست به پاس فتواى جناب باب در محو كتب غير بيان،آقاى ثابتان و آقاي رضائى پيشنهاد فرمايند سال بعد جشن كتاب سوزى در نمايشگاه كتاب برگزار شود و ناقدان هم كنار كتاب هاشان اعدام شوند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =